يارانه نقدي از محل حامل‌هاي انرژي است يا سيب زميني و موز !

ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

يارانه نقدي از محل حامل‌هاي انرژي است يا سيب زميني و موز !

صادرات بي رويه سيب‌زميني را 4 هزار تومان كرد!

 

شنيده‌ها حاكي است سيب زميني در بازار ميادين ميوه و تربار ناياب و در ميوه فروشي‌هاي سطح شهر به قيمت 2 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

به گزارش «جوان»، موز نيز با افزايش ناگهاني 2 هزار توماني قيمت خود را در سطح شهر به 6 هزار و200 تومان رسانده است. بادنجان و گوجه و فلفل دلمه نيز در رقابت با ميوه‌ها قيمت‌ها‌ي خود را بالا برده‌اند به نحوي كه بادنجان در ميادين ميوه و تربار 3 هزار و 500 تومان و فلفل دلمه 2 هزار و 500 تومان عرضه مي‌شود.

بنابر اين گزارش، يك شهروند مطلع همداني نيز در تماس تلفني با روزنامه جوان از افزايش قيمت سيب زميني به 3 هزار و 500 تومان در پايگاه اصلي سيب زميني كاران كشور خبر داد و گفت: علت اصلي گراني سيب زميني صادرات بي‌رويه و بي‌توجهي به تقاضاي بازار داخلي است.

وي با اشاره به اينكه قيمت سيب زميني در همين زمان در همدان كمتر از يك دهم امسال بوده، گفت: متأسفانه كشاورزان عمده‌كار همداني در فصل برداشت بخشي از محصولات خود را عرضه مي‌كنند و بقيه محصولات را در سردخانه نگه مي‌دارند كه سرآمد آنها آقاي «الف» است و امسال 130 هزار تن محصول را انبار كرده بود.

اين شهروند با گلايه از بي‌برنامگي دولتمردان در كنترل قيمت‌ها و توليد سيب زميني به اندازه كافي گفت: براساس اظهار‌نظر دولتمردان در دولت قبل سهم تحريم‌ها 20 درصد و سهم سوءمديريت 80 درصد بوده است و حالا كه دولت تدبير و اميد روي كار آمده بايد با بهبود مديريت‌ها حداقل مانع افزايش بي‌رويه قيمت‌ها و صادرات كالاهاي مورد نياز شد.

اين شهروند همداني خاطر‌نشان كرد: به زودي صداو سيما با دوربين به سطح خيابان‌ها خواهد رفت و با گراني كرايه‌ها‌ي ناشي از افزايش قيمت بنزين آن را انعكاس خواهد داد.

اما كسي درباره گراني سيب زميني به عنوان يكي از اصلي‌ترين مواد غذايي ايرانيان مطلبي نمي‌نويسد و از دولت كنترل قيمت آن را مطالبه نمي‌كند.

وي گفت: در همسايگي ما سال گذشته كارگري زندگي مي‌كرد كه دريافتي‌اش 500 هزار تومان بود و 300 هزار تومان آن را قسط مي‌داد و با 200 هزار تومان امورات زندگي خود و خانواده‌اش را مي‌گذراند. به نظر من اين افراد سالم كه با اين سختي امورات خود را مي‌گذرانند و راه خطايي نمي‌روند بايد مورد تقدير قرار گيرند و در عين حال با كساني كه وجدانشان را براي سود بيشتر زير فشار به اين اقشار له مي‌كنند برخورد جدي كرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: