سرطان هر سال 6 هزار ميليارد تومان مي‌بلعد

ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

سرطان هر سال 6 هزار ميليارد تومان مي‌بلعد

پرداخت 80 درصد هزينه درمان از جيب بيمار

 

ايران در رشد ميزان سرطان در جهان اول شد

رئيس مركز تحقيقات سرطان با عنوان اين مطلب كه سرطان علاوه بر گرفتاري‌هايي كه دارد، خرج هم دارد، گفت: سالانه ۶ هزار ميليارد تومان هزينه مستقيم سرطان است كه نزديك به ۸۰ درصد از كل اين هزينه‌ها بر عهده بيماراست.

دكتر محمد اسماعيل اكبري به قابل پيشگيري بودن سرطان نيز اشاره كرد و گفت: متأسفانه ما در اين زمينه خيلي فعال نبوده‌ايم. از نظر درمان هم مشكلاتي داريم و بسياري از هزينه‌كردهاي ما بجا نيست؛ بسيار پيش آمده كه داروهايي با قيمت بسيار بالا تهيه مي‌كنيم و به بيمار مي‌دهيم اما خيلي به اثر‌بخشي آنها توجه نمي‌شود. اين فوق تخصص جراحي غدد و سرطان در ادامه به ويژگي‌هاي سرطان در ايران پرداخت و اظهار كرد: سالانه ۸۵ هزار مورد جديد تأييد مي‌شود كه احتمالاً به زودي به ۹۰ هزار خواهد رسيد. نكته ديگر آنكه در رابطه با ميزان رشد سرطان، ايران در صدر كشورهاي جهان قرار دارد؛ هيچ كشوري به اندازه ما روند رشد سرطان ندارد. اكبري افزود: علت اين فراواني عوامل خطرزا مثل: دخانيات، الكل، نوع فعاليت فيزيكي و رژيم غذايي است؛ در تمام اين عوامل خطر، كشور ما رشد بالايي دارد. براي نمونه در مصرف دخانيات در ميان افراد بالغ از ۱۱درصد به ۱۵درصد رسيده‌ايم و ميزان مصرف دخانيات زنان تقريباً دو برابر شده است، قليان كه جايگاه پاييني داشته به جايگاه بالايي در جامعه رسيده است در حالي كه زيان‌هاي بيشتري از سيگار دارد. وي عنوان كرد: افزايش استرس‌هاي رواني به دليل كاهش معنويت در زندگي افراد جامعه خود دليل ديگري است كه به افزايش سرطان كمك مي‌كند. متأسفانه تنها زماني كه هيچ چاره‌اي نداريم به ائمه اطهار(ع) توسل مي‌كنيم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:سرطان هر سال 6 هزار ميليارد تومان مي‌بلعد , ] [ 1:45 ] [ علیرضا ]
[ ]