بازار سياه كارت تلفن در بازار

ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

بازار سياه كارت تلفن در بازار

 

كارت‌هاي تلفن همگاني كه از چندي پيش در بازار كمياب شده بودند، اين روزها براي خود قدر و قيمتي ويژه يافته و در موارد متعدد حتي با دو برابر قيمت به فروش مي‌رسند.
به گزارش ايسنا، چند ماهي از بحث كم شدن كارت‌هاي تلفن و وعده‌هاي مختلف براي حل اين مشكل مي‌گذرد اما پيگيري اين موضوع از محله‌هاي مختلف تهران گوياي آن است كه مشكل كمبود اين كارت‌ها كاملاً حل نشده بلكه در مواردي اگر موفق به يافتن اين كارت‌ها شويد براي خريد ناچار به پرداخت رقمي به مراتب بالاتر و حتي دو برابر قيمت اصلي كارت خواهيد بود.
بنا بر مشاهدات ميداني اكنون در كيوسك‌هاي مختلف روزنامه فروشي قيمت كارت‌هاي تلفن عمومي كه اعتباري كمتر از 2 هزار تومان دارند و تاكنون با قيمت 2 هزار توماني به فروش مي‌رسيدند به 3 هزار و 500 تومان هم رسيده است و متقاضياني كه به اين كارت‌ها نياز ضروري دارند مجبورند دو برابر مبلغي را كه مي‌توانند مكالمه كنند بپردازند.
اسفند‌ماه سال گذشته سخنگوي شركت مخابرات ايران از توزيع يك ميليون و 500 هزار كارت تلفن خبر داد و اظهار كرد: كم شدن كارت‌هاي تلفن عمومي در كشور ريشه در آن دارد كه توليد‌كننده‌هاي ما رغبت چنداني براي توليد اين كارت‌ها ندارند.
داود زارعيان ادامه داد: قيمت هر كارت تلفن 2 هزار تومان بوده است و براي توزيع هر كارت نيز هزينه‌اي حدود 250 تا 300 تومان دريافت مي‌شد. البته ما براي اين بخش از مشتركان هزينه‌اي دريافت نمي‌كرديم و هر كارت تلفن 2 هزار توماني حدود همان 2 هزار تومان شارژ داشت اما اكنون هزينه‌ها بالا رفته و از سوي ديگر ميزان استفاده از اين كارت‌ها كاهش يافته است.  از سوي ديگر شرايط ارز و تحريم‌ها نيز موجب شده است كه مواد اوليه تا حدود 5/2 برابر افزايش قيمت داشته باشند به همين دليل كارتي كه بيش از اين شايد حدود 250 تا 300 تومان براي مواد اوليه‌‌‌ آن هزينه مي‌شد، هزينه‌اي حدود 800 تا 850 پيدا كرده است، علاوه بر اين هزينه حدود 250 تا 300 تومان هم بايد به توزيع‌كنندگان اين كارت‌ها داده شود و به همين دليل مخابرات نتوانسته بود با توليد‌كنندگان كارت‌هاي تلفن به نتيجه برسد، چراكه آنها ديگر انگيزه‌اي براي توليد كارت تلفن نداشتند.
  سخنگوي شركت مخابرات ايران همچنين با اشاره به اينكه طي ماه‌هاي اخير كمي كاهش هزينه‌هاي وارداتي ايجاد شده توضيح داد: ما در اين زمينه مطالعات مختلفي انجام داده تا بتوانيم سيستم توليد كارت را تغيير دهيم.
وي ادامه داد: اكنون استفاده از كارت‌هاي قابل شارژ يكي از پيشنهادهاي ماست كه البته در ارتباط با آن كمي مباحث فني هم مطرح است اما اگر در اين شيوه به نتيجه برسيم افراد مي‌توانند يك كارت تلفن را خريداري كرده و در فواصل زماني مختلف ميزان اعتبار آن را افزايش دهند.  زارعيان همچنين عنوان كرد: يكي از راهكارهاي ديگر آن است كه اصلاً سيستم به‌گونه‌اي شود كه ديگر براي استفاده از تلفن‌هاي عمومي نيازي به كارت نباشد و افراد با استفاده از يك كد رمزي بتوانند از دستگاه‌هاي تلفن عمومي استفاده كنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 5 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 22:11 ] [ علیرضا ]
[ ]