مجازات قانوني در انتظار مبلغان كاهش جمعيت

ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

مجازات قانوني در انتظار مبلغان كاهش جمعيت

 حمايت ويژه از زوج‌هاي نابارور بي‌بضاعت در دستور كار وزارت بهداشت قرار گرفت


نسخه 3 فرزندي وزارت بهداشت براي رسيدن به حد جانشيني
اگرچه براي اعلام آمار رضايت 80 درصدي مردم از اجراي طرح تحول سلامت از جانب وزير بهداشت كمي زود به نظر مي‌رسد اما اين طرح براي افزايش جمعيت، نسخه‌هاي قابل قبولي پيچيده است؛ از رايگان‌شدن زايمان طبيعي گرفته تا حمايت از درمان زوج‌هاي نابارور بي‌بضاعت. بهارستاني هم براي تحقق اين موضوع به ميدان آمده و با بررسي طرح افزايش جمعيت، تبليغ براي كاهش جمعيت را خلاف منافع ملي دانستند و براي آن مجازات در نظر گرفتند. 

نيمه دوم ارديبهشت ماه امسال بود كه تحول در نظام سلامت كليد خورد. رايگان شدن زايمان طبيعي و خبرهاي خوش براي بيمه شدن بخشي از داروهاي زوج‌هاي نابارور حكايت از اين داشت كه اين طرح سيماي تحولات جمعيتي جامعه را هم در نظر گرفته است. به عبارت ديگر مي‌توان گفت، ‌وزارت بهداشت به عنوان يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي بدنه دولت با سياست‌هاي جمعيتي ابلاغ شده از سوي مقام معظم رهبري همراهي دارد. حالا هم معاون بهداشت وزير بهداشت در نشست معاونان و مديران بهداشت دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور با تأكيد بر ضرورت رفع نگراني‌ها در خصوص كاهش جمعيت كشور گفت:‌بايد كاري كرد كه هر خانواده به جاي يك تا 2 فرزند به داشتن 2 تا 3 فرزند فكر كند. 

   2 تا 3 فرزند به جاي يك تا دو فرزند
پيري جمعيت حقيقتي است كه اين روزها جامعه ما به دليل نرخ باروري 8/1 با آن دست و پنجه نرم مي‌كند. معاون بهداشت وزير بهداشت بر ضرورت رفع نگراني‌ها در خصوص كاهش جمعيت كشور تأكيد كرد و گفت: جمعيت كشور از حد جايگزين كه 1/2 تولد در هر خانواده است به 8/1 تولد رسيده است. بنا به تأكيد وي هم اكنون نيز سالي يك ميليون نفر به جمعيت كشور افزوده مي‌شود، اما نگراني‌ ما براي آينده است. سياري افزود: بايد كاري كرد كه هر خانواده به جاي آنكه به فكر داشتن يك تا 2 فرزند باشند به فكر داشتن 2 تا 3 فرزند باشد. هر چند حوزه تصميم‌گيري در اين خصوص به اقناع خانواده‌ها بستگي دارد، اما چالش‌هاي موجود نيز بايد توسط مسئولان احصا شده و در جهت رفع مشكلات اقدام لازم صورت گيرد. 

   خبرهاي خوش براي زوج‌هاي نابارور 
از سوي ديگر حدود 3 ميليون زوج نابارور در كشور، ظرفيت بالقوه‌اي براي افزايش جمعيت به شمار مي‌روند اما خدمات درمان ناباروري به طور كامل تحت پوشش بيمه نيست. به باور معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو با توجه به ابلاغيه سياست‌هاي جمعيتي از سوي مقام معظم رهبري مبني بر بيمه شدن خدمات ناباروري، شوراي عالي بيمه بايد در سال جاري اين خدمات را تصويب كند. 

دكتر رسول ديناروند در نخستين نشست مشترك وزير بهداشت و مسئولان وزارت بهداشت و اعضاي بوردهاي تخصصي و هيئت مديره انجمن‌هاي متخصصين زنان و مامايي گفت:هم اكنون داروهاي درمان ناباروري تحت پوشش نيستند ولي دي ماه سال گذشته با بيمه به تفاهم رسيديم كه بخشي از اين داروها تحت پوشش قرار گيرد. وي اظهار كرد: تعدادي از اقلام دارويي وارد فهرست پوشش بيمه شده و طي تفاهمنامه‌اي كه امسال به امضاي وزير بهداشت و وزير رفاه رسيد، اين حمايت از پوشش بيمه‌اي داروهاي ناباروري از 50 درصد پوشش به 70 درصد رسيد. 
رئيس سازمان غذا و دارو اما خبر خوش ديگري نيز براي زوج‌هاي نابارور داشت؛‌اينكه وزارت بهداشت اعتباري براي حمايت از درمان ناباروري در نظر گرفته كه مختص به بيماران بي‌بضاعت خواهد بود و اين حمايت تمام فرايند درمان را شامل مي‌شود و فقط مختص دارو نيست. 

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايران هم از ورود شش قلم داروي ناباروري جديد به فهرست بيمه‌اي كشور در راستاي تحقق سياست‌هاي ابلاغي جمعيت خبر داد. به گفته انوشيروان محسني بندپي رايزني كارشناسي با سازمان غذا و دارو در حال انجام است و احتمالاً تا پايان خرداد ماه، بسته خدمتي جديد و گسترده‌تري به حيطه درماني ناباروري اضافه خواهد شد. 

   مجازات تبليغ عليه منافع ملي
با وجود تمام اين تلاش‌ها و برنامه‌ها هنوز هم گاهي با تبليغات مستقيم و غير مستقيم كاهش زاد و ولد مواجه مي‌شويم. تبليغاتي كه تا همين يكي دو سال پيش همه جا و روي تمام اقلام مصرفي هم نقش بسته بود. حالا اما بهارستاني‌ها براي اجرايي شدن سياست‌هاي جمعيتي ابلاغ شده از سوي رهبر انقلاب بررسي طرح افزايش جمعيت را در دست دارند. به گفته قاسم جعفري، سخنگوي كميسيون آموزش طبق ماده يك اين طرح اگر كساني بخواهند براي كاهش جمعيت تبليغ كنند، به مراجع ذي‌صلاح معرفي خواهند شد تا برابر آيين‌نامه‌هايي كه بعداً ايجاد مي‌شود با آنها برخورد شود. به باور وي تبليغ عليه سياست‌هاي افزايش جمعيت، تبليغ عليه منافع ملي و خلاف قانون است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 6 خرداد 1393برچسب:مجازات قانوني در انتظار مبلغان كاهش جمعيت, ] [ 22:55 ] [ علیرضا ]
[ ]