واکنش کری به تازه ترین افشاگری اسنودن

ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

واکنش کری به تازه ترین افشاگری اسنودن

 

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی در واکنش به مصاحبه اخیر مطبوعاتی افشاگر اطلاعاتی آمریکا با مطرح کردن جملاتی که تأییدکننده افشاگری های اسنودن بود، اعلام کرد: اینک امنیت عملیات ویژه آمریکا در جهان به مخاطره افتاده است.

فارس: «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر «ادوارد اسنودن» مامور پیشین سیا در گفت وگو با شبکه «ای بی سی» تأکید کرد: افشاگری های اسنودن امنیت عملیات ویژه آمریکا در خارج از این کشور را به مخاطره انداخته است.

اسنودن در آخرین مورد از اظهارات خود درباره جاسوسی‌های آمریکا به شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفته بود که جاسوس الکترونیک سازمان اطلاعات آمریکا و آژانس امنیت ملی (NSA) این کشور بوده است و در جاسوسی از طریق رصدهای الکترونیکی آموزش دیده است.

در شرایطی که وزیر خارجه آمریکا، افشاگری های این جاسوس سیا را تهدیدی برای ادامه فعالیت های ویژه آمریکا در جهان خواند، اسنودن با رد نظریاتی درباره اینکه یک تحلیل گر اطلاعاتی ساده است تاکیده بود که به عنوان جاسوس و مامور مخفی سیا و سازمان امنیت ملی آمریکا خارج از این کشور فعالیت کرده است. وی در این مصاحبه همچنین گفت، اطلاعاتی که آمریکا به وسیله جاسوسی الکترونیک به دست می‌آورد خیلی بهتر از اطلاعاتی است که از طریق ماموران و عوامل انسانی خود جمع آوری می کند.

کری در ادامه در حالی که تلاش می کرد آمریکا را منجی مردم جهان جلوه دهد، ضمن تأیید هویت اصلی اسنودن و اطلاعاتی که وی منتشر کرده، گفت: ما شواهدی داریم که نشان می دهد مردم در خطر بزرگتری گرفتار شده اند چرا که امنیت عملیات ویژه دچار اختلال شده است و تروریست ها اطلاعات دست اولی درباره شیوه ها و مکانیسم جمع آوری اطلاعات توسط آمریکا بدست آورده اند.

اسنودن همچنین در اظهارات خود گفته بود که آموزش جاسوسی او به شیوه معمول بوده و خارج از آمریکا و با هویتی جعلی، زندگی می کرده است و شغلش تنها پوششی برای فعالیت های جاسوسی بوده است.

این افشاگر اطلاعاتی حدود یک سال پیش از آمریکا گریخت و در حال حاضر موقتا در روسیه پناهنده است.او سال گذشته حجم عظیمی از اطلاعات مربوط به عملیات رصد مکالمات شهروندان و رهبران جهان را در اختیار برخی رسانه ها از جمله روزنامه های واشنگتن پست و گاردین گذاشت. آمریکا اعلام کرده در صورت دستگیری، اسنودن دست کم به 30 سال حبس محکوم خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 9 خرداد 1393برچسب:, ] [ 1:39 ] [ علیرضا ]
[ ]