كشور به ۵ منطقه تقسيم شد

ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

كشور به ۵ منطقه تقسيم شد

توسعه منطقه‌اي در دستور كار وزارت كشور قرار گرفت

 

جواد ناصريان، معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزير كشور از تقسيم استان‌هاي كشور به پنج منطقه با هدف ايجاد هم‌افزايي، انتقال تجربه‌ها، تبادل اطلاعات و توسعه منطقه‌اي خبر داد.

جواد ناصريان، معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزير كشور از تقسيم استان‌هاي كشور به پنج منطقه با هدف ايجاد هم‌افزايي، انتقال تجربه‌ها، تبادل اطلاعات و توسعه منطقه‌اي خبر داد.
به گزارش «جوان»، تقسيم كشور به 31 استان سبب افزايش مسائل و مشكلات و تمركز امكانات و خدمات در برخي استان‌ها شده كه انتظار مي‌رود با اجرايي‌كردن تقسيم استان‌هاي كشور به پنج منطقه و اجراي سياست‌هاي راهبردي عملاً از تمركززدايي در برخي نقاط كشور جلو‌گيري به عمل آيد و برنامه‌ريزي براي توسعه و هم‌افزايي منطقه‌اي در كشور به عنوان يك تجربه راهبردي پيگيري شود.
   توجه به توسعه منطقه‌اي در كنار توسعه استاني
بسياري از مسائل و مشكلات كشور ناشي از برنامه‌ريزي سليقه‌اي و جزئي و محله‌اي است كه تبعات بسياري را هم براي هر استان و هم براي استان‌هاي همجوار به دنبال داشته است، بر همين اساس انتظار مي‌رود با نگاه توسعه منطقه‌اي به جاي توسعه استاني بتوان با وحدت رويه در بخش‌هاي كلان و مهم جلوي بسياري از مشكلات را گرفت. در اين زمينه به گفته معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزير كشور، استان‌هايي كه داراي اشتراكات و همجواري هستند به منظور هم‌افزايي و تبادل تجربه در حوزه‌هاي اقتصادي منطقه، ايجاد هماهنگي در اجراي سياست‌هاي عمومي دولت، ايجاد وحدت رويه در اجراي قوانين و مقررات منطقه، به پنج منطقه تقسيم شده‌اند.
جواد ناصريان در خصوص اين تقسيم‌بندي به «ايرنا» گفت: يكي از برنامه‌هايي كه توسط وزير كشور ابلاغ شده اين بود كه بتوانيم استان‌ها را به چند منطقه تقسيم كنيم و استان‌ها از تجربه‌هاي يكديگر بهره بگيرند و هدف از تقسيم‌بندي استان‌ها ايجاد هم‌افزايي، انتقال تجربه‌ها، تبادل اطلاعات و توسعه منطقه‌اي است. وي تأكيد كرد: تشكيل پنج منطقه باعث شد تا به جاي آنكه استان‌ها مسير طولاني را طي كرده و براي رفع مشكلات به تهران بيايند، موضوعات مشترك خود را با استان‌هاي همجوار مطرح كنند و راه حل مناسب را بينديشند كه در اين زمينه كارگروه توليد، سرمايه‌گذاري، توسعه منطقه‌اي، مرز و تحول اداري تشكيل شده و برنامه‌هاي آن نيز در حال اجرا است. به گفته وي در منطقه‌بندي استان‌هاي كشور به همجواري، محل جغرافيايي و اشتراكات توجه شده است و دبير ثابت هر كدام از اين مناطق تهران، اصفهان، آذربايجان شرقي، كرمانشاه و خراسان رضوي هستند.
   تقسيم‌بندي منطقه‌اي و استان‌هاي زيرمجموعه
تقسيم‌بندي انجام شده به قرار زير است:
منطقه 1: استان‌هاي تهران، قزوين، مازندران، سمنان، گلستان، البرز و قم.
منطقه 2: استان‌هاي اصفهان، فارس، بوشهر، چهار محال و بختياري، هرمزگان و كهگيلويه و بويراحمد.
منطقه 3:  آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، زنجان، گيلان و كردستان.
منطقه 4: كرمانشاه، ايلام، لرستان، همدان، مركزي و خوزستان.
منطقه 5: خراسان رضوي، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، كرمان، يزد و سيستان و بلوچستان.
   كاهش هزينه و تسريع در اجراي برنامه‌ها
در حال حاضر بسياري از معضلات و مشكلات كشور همچون پديده مهاجرت، اعتياد، كودكان كار، تكدي‌گري و... ناشي از نگاه‌ها و تصميم‌گيري‌هاي محله‌اي است كه همچون كلاف در هم تنيده‌اي شده است و باز كردن گره مشكلات، نيازمند برنامه‌ريزي منطقه‌اي به جاي استاني است، بر اين اساس اگر قرار است برنامه‌ريزي اصولي و مبنايي در نظر گرفته شود، لازم است نگاهي همه‌جانبه به مسائل صورت گيرد تا نتيجه قابل قبول حاصل آيد و بايد در نظر داشت كه با اين نوع نگاه ضمن سرعت بخشيدن به حل مسائل و مشكلات، هزينه‌ها نيز كاهش چشمگيري خواهد داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 2 تير 1393برچسب:كشور به ۵ منطقه تقسيم شد , ] [ 1:40 ] [ علیرضا ]
[ ]