بان کی مون خواهان توقف درگیری‌ها در غزه شد

ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

بان کی مون خواهان توقف درگیری‌ها در غزه شد

 

دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری مشترک خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها می‌خواهد کشتارها را متوقف کنند تا مذاکرات بین دو طرف آغاز شود.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در این کنفرانس مطبوعاتی توقف هرچه سریع‌تر درگیری‌ها در نوار غزه را خواستار شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، بان کی مون در نشست خبری مشترک خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بر لزوم عملی شدن راه حل تشکیل دو کشور به منظور برقراری صلح در منطقه تأکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله به غیرنظامیان و مساجد در نوار غزه را محکوم کرد و از اسرائیل خواست سیاست خویشتن‌داری را در پیش بگیرد.

وی همچنین گفت: من در اینجا شاهد مدارکی بودم که ثابت می‌کند جنبش‌های فتح و جهاد اسلامی مسئول پرتاب موشک‌ها از نوار غزه هستند.

نتانیاهو نیز مدعی شد: باید جهانیان حماس را به خاطر رویدادهای اخیر در نوار غزه مسئول بدانند. وی جنبش حماس را به علت مخالفت با طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه، مسئول ادامه درگیری‌ها دانست.

وی همچنین ادعا کرد که حماس از بیمارستان‌ها به عنوان پایگاه‌های موشکی استفاده می‌کند و به همین دلیل، اسرائیل مراکز درمانی را هدف حمله قرار می‌دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، این رژیم بیمارستانی برای درمان غیرنظامیان زخمی در نوار غزه ایجاد کرده اما جنبش حماس مانع از مراجعه مجروحان به این بیمارستان می‌شود.

نتانیاهو در مدعیات خود با اشاره به این که "حماس به دنبال پایان دادن به خشونت‌ها نیست"، اضافه کرد: حماس از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و به این ترتیب مرتکب جنایت جنگی دوگانه می‌شود؛ هم پرتاب راکت به سوی اسرائیلی‌ها و هم به خطر انداختن جان فلسطینی‌ها.

از سوی دیگر، دبیر کل سازمان ملل متحد تأکید کرد، باید مسأله اشغالگری و محروم شدن افراد از عزت و شرافت حل شود.

وی افزود: ما استفاده از اماکن غیرنظامی و مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و دیگر تأسیسات غیرنظامی را برای اهداف نظامی محکوم می کنیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 2 مرداد 1393برچسب:بان کی مون خواهان توقف درگیری‌ها در غزه شد , ] [ 3:18 ] [ علیرضا ]
[ ]